Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη

10-08-15, 14:46

Υλοποίηση πράξης «Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενίσχυσης Ψηφιακής Ασφάλειας και Εμπιστοσύνης» και πραγματοποίηση ενημερωτικής ημερίδας «Ψηφιακή Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη στην Εκπαίδευση» στο ΥΠΟΠΑΙΘ

DigitalSecurityAndTrust

Στο πλαίσιο των ενεργειών του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ) για την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα ψηφιακής εμπιστοσύνης, υλοποιείται πιλοτικά η πράξη «Ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενίσχυσης ψηφιακής εμπιστοσύνης» που είναι ενταγμένη στο Ε.Π. Ψηφιακή Σύγκλιση του ΕΣΠΑ.

Στόχος της πράξης είναι η ενημέρωση για την αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση με έμφαση στην παραγωγή ενημερωτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών/περιεχομένου καθώς και στην παραγωγή υπηρεσιών ψηφιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης.

Ο στόχος αυτός προσεγγίζεται μέσα από τις εξής ενέργειες:

1) τη δημιουργία ενημερωτικής διαδικτυακής Πύλης Ψηφιακής Ασφάλειας, με κύριο αντικείμενο την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, κ.α.) σε θέματα που αφορούν την πρόληψη και την αντιμετώπιση θεμάτων ψηφιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης,

2) τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και διαδραστικού παιχνιδιού με θέμα την ασφαλή χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου, με τελικούς χρήστες τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς στο πλαίσιο της Ψηφιακής Ασφάλειας στην Α’ Γυμνασίου,

3) την εφαρμογή ενός Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης (ανοιχτού/ελεύθερου λογισμικού) που βασίζεται στην ανίχνευση πιθανών προσπαθειών εισβολής και κυβερνοεπιθέσεων, απευθυνόμενο στην εκπαιδευτική κοινότητα, και τέλος

4) τη δημιουργία ενός μηχανισμού Ελέγχου Ασφάλειας και Προστασίας Υπολογιστών (ανοιχτού/ελεύθερου λογισμικού) που χρησιμοποιούνται από την εκπαιδευτική κοινότητα, για τη διασφάλιση της ομαλής χρήσης των υπολογιστικών συστημάτων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Για τα παραπάνω, ενημερώνουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα τους εμπλεκόμενους ότι:

Α. Το «Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης» είναι διαθέσιμο και μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να το εγκαταστήσουν στον προσωπικό τους υπολογιστή, κατεβάζοντάς το από την ιστοσελίδα http://protos.cti.gr/. Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρουν περισσότερες πληροφορίες για την ενέργεια, και παρακινούνται να στείλουν τυχόν παρατηρήσεις/ιδέες/προτάσεις μέσω των τρόπων επικοινωνίας που υπάρχουν εκεί.

Β. Στο πλαίσιο της δημιουργίας «μηχανισμού ελέγχου ασφαλείας» έχει υλοποιηθεί η «διανομή ασφάλειας» για το λειτουργικό σύστημα linux, την οποία μπορούν να κατεβάσουν οι ενδιαφερόμενοι από το site της ενέργειας: http://secure-distro.cti.gr/. Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρουν περισσότερες πληροφορίες για την ενέργεια, και παρακινούνται να στείλουν τυχόν παρατηρήσεις/ιδέες/προτάσεις μέσω των τρόπων επικοινωνίας που υπάρχουν εκεί.

Γ. Με νεώτερη ανακοίνωση θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για την εξέλιξη των δύο πρώτων ενεργειών (διαδικτυακή πύλη, εκπαιδευτικό υλικό – διαδραστικό παιχνίδι). Το έργο έχει ορίζοντα υλοποίησης το τέλος του Οκτωβρίου 2015, αλλά προβλέπεται να είναι διαθέσιμο από τις αρχές της νέας σχολικής χρονιάς 2015-16.

Δ. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2015, ημέρα Πέμπτη, θα πραγματοποιηθεί στο ΥΠΟΠΑΙΘ ενημερωτική ημερίδα για την Ψηφιακή Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της παρούσας δράσης, στην οποία καλούνται να παρευρεθούν οι ενδιαφερόμενοι (σχολικοί σύμβουλοι πληροφορικής, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ 19-20 Δημοτικών και Γυμνασίων, Υπεύθυνοι εργαστηρίων πληροφορικής δημοτικών και γυμνασίων, Διευθυντές σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης) που εδρεύουν στην περιφέρεια Αττικής, (σε επόμενη φάση θα πραγματοποιηθούν σχετικές ημερίδες και για τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας).

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι που σκοπεύουν να συμμετάσχουν, να το δηλώσουν μέχρι Τετάρτη 2/9/2015 μέσω εγγραφής στην σελίδα http://bit.ly/1IgcZDh για να εξασφαλιστεί η αρτιότερη διοργάνωση και η είσοδός τους στην αίθουσα της ημερίδας.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το σχετικό έγγραφο.

Διαβάστηκε 715 φορές Τελευταία τροποποίηση στις 9-09-15, 09:09